Művészeti instruktor felvételi pontszámítás és követelmények:
Pontszámítás: 100 pontos rendszerben
90 pont:
- 70 pont a felvételi beszélgetés, ami során a bizottság felméri a jelentkező rendezvényszervezői és menedzsment alkalmasságát, valamint eddigi szakmai tevékenységét és szakterületi tájékozottságát
- Szakterületi tájékozottság felméréséhez tartozó feladatok:
- 8 ütemes bécsi klasszikus dallam lapról éneklése
- hangközök, hármashangzatok és fordításaik, valamint a domináns szeptimakkord felismerése és éneklése adott hangról
- általános zenetörténeti tájékozottság
- A felvételi beszélgetés részeként a jelentkező készüljön 1-1 szabadon választható vokális és hangszeres mű előadásával. (zongorakíséret igénye esetén, előre egyeztetett esetben a kar korrepetitort biztosít)
- Szakterületi tájékozottság felméréséhez tartozó feladatok:
- maximum 20 pont az oklevél minősítésére adható az alábbiak szerint:
- kitüntetéses, kitűnő, jeles: 20 pont
- jó: 16 pont
- közepes: 12 pont
- elégséges: 8 pont
Szóbeli témakörök:
- A klasszikus hangversenyek jelentősége, szerepe a 21. században (rövid történeti áttekintés és a mostani helyzet bemutatása, értékelése).
- Néhány mai magyarországi zenei fesztivál vagy professzionális művészeti együttes (szimfonikus zenekar, énekkar) működésének, műsorpolitika, marketing stratégia és üzletpolitika bemutatása a klasszikus zene területéről.
A felkészüléshez ajánlott irodalom:
- Allen, Judy: A rendezvényszervezés nagykönyve. Budapest, Akadémiai Kiadó, 2016.
- Váradi Judit (2019). A zenehallgatás társadalmi dimenziói. in: Váradi Judit (szerk.) Zenepedagógiai kutatások. A zeneoktatás megújuló módszertana. Debreceni Egyetem
https://music.unideb.hu/zenehallgatas-tarsadalmi-dimenzioi - Szabó Zsolt Roland − Szedmák Borbála: Kultúramenedzsment a digitális korban. Öt élenjáró szimfonikus nagyzenekar üzleti modellje. Vezetéstudomány 51/7–8. 2020, 27–41.
http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/5807/1/VT_20200708p27.pdf - Körmendy Zsolt (2013). A koncertpedagógia és a közoktatás. Neveléstudomány, (4), 84-94, 2013
https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6366/4792 - Váradi Judit (2010). Hogyan neveljünk értő közönséget a komolyzenének / How to educate an audience to acquire a taste for classical music. Academic dissertation PhD, Jyväskylä. ISBN 978-951-39-3897-0
https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/24968/9789513938987.pdf - Váradi Judit (2023): A zenei nevelés helyzete és szerepe a 21. században. Balassi Kiadó
Többletpontok: maximum 10 pont
- fogyatékosság: 1 pont
- gyermekgondozás: 1 pont
- hátrányos helyzet:1 pont
- 2. felsőfokú (C1) komplex nyelvvizsga: 2 pont
- 2. középfokú (B2) komplex nyelvvizsga: 1 pont
- 3. felsőfokú (C1) komplex nyelvvizsga: 2 pont
- 3. középfokú (B2) komplex nyelvvizsga: 2 pont
- kiemelkedő szakmai teljesítmény: 8 pont
Kiemelkedő szakmai tevékenység:
Minden olyan zenei tevékenység, amelyet a jelentkező hitelt érdemlően igazolni tud: a versenyeredményei, koncerteken való részvétel karvezetőként, kórus-, vagy zenekari tagként, színházi szereplések, szakmai, tudományos publikációk stb.
A többletpontokat igazoló dokumentumokat minden esetben a felvi.hu e-felvételi felületére kell feltölteni.
Legutóbbi frissítés:
2024. 11. 05. 16:10