Debreceni Régizene Akadémia

-
A historikus előadásmód neves képviselői tartanak mesterkurzust három napon át a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Karán.

A kurzus időpontja: 2019. április 8-10. (délelőtt 10.00 – 14.00, délután 16.00 – 19.00)

A kurzus helyszíne: Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar (Debrecen, Nagyerdei krt. 82.)

A kurzuson való részvételnek nem előfeltétele a historikus előadásmód ismerete, elegendő a barokk zene iránti érdeklődés.

A kurzuson mind a kamaraegyüttesek, mind az egyéni résztvevők több alkalommal, akár az Akadémia mindhárom napján részt vehetnek aktív hallgatóként! (A jelentkezési lapon igény szerint több nap is bejelölhető!)

A kurzuson való részvétel díjtalan!


A kurzus tanárai:

Simon Standage (barokk hegedű)

Angol hegedűművész és karmester, fő területe a XVII. és XVIII. századi zene. Tanulmányait a cambridge-i King’s College-ben végezte. Ezt követően a Szymon Goldberg vezette Holland Kamarazenekar tagja lett, majd Ivan Galamiannál tanult New York-ban. 1972 és 1991 között első hegedűse és alapító tagja a Trevor Pinnock vezette The English Concert-nek, mellyel készült számos lemezfelvétel közül Vivaldi Négy Évszakát Grammy-díjra is jelölték. Rendszeresen hegedül az Academy of Ancient Music zenekarral is. Velük játszotta lemezre elsőként Mozart összes hegedűversenyét korabeli hangszereken. 1990-ben Richard Hickox-szal létrehozta a Collegium Musicum 90-et. Szólistaként és kamarazenekarok élén rendszeresen fellép az Egyesült Királyságban és külföldön egyaránt, de visszatérő vendége az oszakai Collegium Musicum Telemann-nak, valamint a bécsi Haydn Sinfoniettának is. Első hegedűse az általa 1981-ben alapított Salomon Vonósnégyesnek, amelynek fő területe a klasszikus zenei repertoár historikus előadása. A londoni Royal Academy of Music és a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanára, rendszeresen tart nyári kurzusokat Európa-szerte. 2008-ban a lengyel kultúráért tett szolgálataiért érdemrendben részesült. 2009-ben megkapta a Royal Academy of Music tiszteletbeli tagságát, 2010-ben pedig Magdeburg város Georg Philipp Telemann díját nyerte el.

 

 


Kovács Ágnes (barokk ének)

Szoprán, Budapesten született zenész családban. A Liszt Ferenc Zeneakadémia karvezetés szakán végzett tanulmányai után Frankfurt am Mainban szerzett operaénekesi diplomát Heidrun Kordes tanítványaként. Ez idő alatt két ízben részesült a Magyar Állami Eötvös Ösztöndíjban. Részt vett Anna Reynolds, Walter Moore, Beate Heuer-Christen, Helen Donath, Edith Wiens, Nancy Argenta, Korondi Anna és Jonathan Alder mesterkurzusain. Mint koncerténekes, olyan neves karmesterekkel dolgozik együtt, mint Howard Armann, Ivor Bolton, Olof Boman, Jonathan Cohen, Fischer Iván, Nicolas McGegan, Thomas Hengelbrock, Helmuth Rilling, Michael Schneider, Steven Sloane és Vashegyi György. Fellép többek között a Berlini Konzerthausorchesterrel, az Akademie für Alte Musik Berlin-nel, a Balthasar Neumann Együttessel, az NDR Szinfonikus Zenekarral, az MDR Szinfonikus Zenekarral, a Magyar Rádió Szinfonikus Zenekarával és az Orfeo Zenekarral. Számos nemzetközi fesztivál vendége: Musikfest Berlin, Schleswig-Holstein Musikfestival, Salzburgi Ünnepi Játékok, Budapesti Tavaszi Fesztivál. Kiemelkedő művészek kamarazenei partnere, mint Malcolm Bilson, Hilko Dumno. Kovács Ágnes 2015 augusztusában debütált a Salzburgi Ünnepi játékokon mint Second Woman, Purcell Dido és Aeneas című operájában, Thomas Hengelbrock vezényletével. A 2016/7-es szezonban Bellini: “I Capuleti e i Montecchi című operájában Giulietta szerepében volt hallható a Hamburgi Allee-Theateben.

 

 


Vashegyi György (régizenei előadói gyakorlatvezénylés, kamarazene)

A budapesti Zeneakadémián 1993-ban szerzett karmesteri diplomát. A historikus előadásmód iránti érdeklődésében nagy hatással volt rá H. Rilling, J. Eliot Gardiner, J. Toll, M. Bilson és S. Standage. Rendszeres vendégkarmestere a legtöbb magyarországi szimfonikus zenekarnak, és 2000 augusztusa óta a Magyar Állami Operaháznak. 1990-ben megalapította a Purcell Kórust, 1991-ben az Orfeo Zenekart. Ezek élén az elmúlt 28 évben számtalan jelentős opera- és oratóriumprodukciót, kantáta- és zenekari műsort hozott létre. Nevéhez számos újkori világpremier és magyarországi bemutató fűződik: együttesei élén eddig közel 30 lemezfelvételt készített. 2014 óta a Versailles-i Barokk Zenei Központtal ápol szoros kapcsolatot, amelyből a következő francia barokk hangfelvételek jelentek meg a Glossa kiadónál: Rameau Les Fêtes de Polymnie c. "ballet héroique"-jának világpremier-rögzítése; Mondonville Grands Motets c. hanglemeze, majd az Isbé világbemutató-előadása; az Un opéra pour trois rois c. opéra-pastiche; Rameau Nais színpadi műve valamint Rameau operabalettja a Les Indes galantes. 1992 óta a Zeneakadémia tanára, jelenleg egyetemi docens. 2008–ban Liszt-díjban, 2015-ben „Magyar Érdemrend Lovagkereszt Polgári Tagozat” kitüntetésben részesült. 2013 óta tagja, 2017 októbere óta elnöke a Magyar Művészeti Akadémiának.

 

 


Várjuk a zenei felsőoktatásban tanuló hallgatók jelentkezését.

JELENTKEZÉSI LAP

Jelentkezési határidő: 2019. április 3. szerda éjfél

A jelentkezések elfogadása érkezési sorrendben történik, a kurzusok beosztását  április 5-én,  pénteken  véglegesítjük,  és  a  jelentkezés során megadott e-mail címekre elküldjük.

A kurzuson való részvételért a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar hallgatói 1 kreditben részesülnek, a más intézményekből érkező résztvevők számára igazolást adunk, melyet a kreditelismerés során érvényesíthetnek.


Legutóbbi frissítés: 2022. 07. 22. 14:44